Alla inlägg under maj 2010

Av Sara Bengtsson - 29 maj 2010 13:57

Biruza har börjat att löpa igen, det är väll bara en tidsfråga innan Tamora skall löpa för första gången. Hon är ju nästan 8månader nu och Biruza va ganska så exakt 8månader när hon löpte första gången.


Jag hoppas att Tamora kommer att brås på sin mor när hon löper, hon är super snäll går runt och kvittrar och är extremt kjelen och ska vara med en hela tiden. Kan hända att man får stänga in henne i ett annat rum frammåt 4 på morgonen då hon ibland får för sig att locka på hanar. Dock inte än så länge denna gången, men det kommer väll hon är inte i höglöp ännu. Hon markerar inte av huvudtaget det enda hon gör är att hon försöker att öppna ytterdörren och ta saken i egna händer  . Man får se till att dörren är låst och jag tycker ju att kavaljererna jag erbjuder är mkt finare än de som hon skulle nöja sig med  .

Det som är skönt är att hon äter och leker trots att hon löper så det känns skönt.

Dock har jag inga planer på att para henne ännu. Hon behöver tid att återhämta sig efter förra kullen.

Av Sara Bengtsson - 23 maj 2010 17:57

Tamora fick följa med hem till mamma & pappa för första gången idag. Här kommer lite bilder.                                         Klicka på bilderna så blir de större.

Av Sara Bengtsson - 23 maj 2010 09:47

I natt har någon/några slagit in bakrutan på min och grannens bil


Tamora blev geingstucken igår i ena tassen, det var ju bara en tidsfråga innan det skulle hända. Jag såg det inte men min sambo va med och såg det. Tack och lov stack den henne i tassen och inte i ansiktet eller munnen. Tyvärr förstod hon nog inte vad det var som gjordet att det gjorde ont i tassen, så vi får väll se om hon lärt sig något om getingar. Hon slickade sig lite på tassen ett tag precis när det hände men sen va det inte mer med det och hon har inte fått någon reaktion efter sticket heller.


I morse va det high life på katterna Biruza och Tamora hade gatulopp fram och tillbaks i lägenheten, ut på balkongen upp i trädet vidare upp på plåten över fönstrena, ner igen föra att rejsa fram och tillbaks. Härligt att se att det bara sprudlar av glädje och bus i dem speciellt Biruza. Biruza fick sin Rabies spruta i måndags och jag tycker att hon har varit lite dämpad i några dagar så det var härligt att se att hon va tillbaks till sig själv.

Av Sara Bengtsson - 21 maj 2010 20:42

Skönt med helg, igen    denna helgen skall vi ta det lugnt spendera tiden med att njuta i värmen. Biruza & Tamora uppskattar när vi är hemma, då har de möjlighet att vara på balkongen hela dagarna. Tamora är den som älskar att ligga på balkongen medan Biruza gärna ligger inne i sängen och sover.


Gigantiska getingar  surrar utanför balkongnätet och har säkert tänkt bygga bo  där. Tamora blir helt vild när de flyger förbi, så jag vågar inte ha dem ute om jag inte är hemma av fler än en anledning... Något getingbo vill vi inte ha och inte några veterinär besök heller.


Skatorna sitter utanför och retar katterna, rätt roligt att se hur lätt de går på det.

Samtidigt är det ju suverän underhållning/aktivering för katterna, jaktinstinkterna går igång rejält.


En del har börjat att undra om mina kommande avelsplaner, jag får återkomma om den saken jag har inte helt bestämmt mig ännu, tanken är egentligen att vänta tills nästa år men det kan hinna ändras vi får se.   

Av Sara Bengtsson - 19 maj 2010 14:22

Idag har katterna fått vara ute och gå en promenad i området. De tycker att det är spännande att få komma ut. De sover gott när de kommer hem och de känns som att de är nöjda över att få komma ut på lite äventyr. Sommarvärme ute och många fålgar och insekter som man kan smyga på.

           

Här har varit någon annan före mig...


   

Det är gott att äta riktigt gräs när man kommer ut.



       

En hund är på väg bäst att hålla sig beredd.



       Grannens katt är lite läskig, bäst att klättra upp på den stora stenen.

Av Sara Bengtsson - 18 maj 2010 14:40

Nu kan jag äntligen lägga upp lite bilder på mina katter och kommande kullar.

Idag ligger katterna fortfarande utslagna i sängen och sover, väldigt nöjda över att jag är hemma med dem idag. Blev sjuk efter helgens långa utställning i Bohus i ishallen. Det var mkt varmare ute än inne .

S*Akilias Tamora blev Ex 1 båda dagarna och fick sitt första BIV på söndagen.

IC S*Moja Otrada Biruza fick sitt första CAGCIB på söndagen.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Skapa flashcards