Alla inlägg under juli 2010

Ute

Av Sara Bengtsson - 28 juli 2010 09:49

Katterna älskar att komma ut i det fina vädret, in och ut bland buskar och snår. Tamora har precis kommit på att hon är riktigt duktig på att klättra i träd.

Vi har tittat på lite hanar till Biruza i Finland men det blir nog en svensk hane skall åka och titta på honom om några dagar, så får vi se hur det blir.           

Av Sara Bengtsson - 17 juli 2010 16:33

Biruza löper för fullt och Tamora stack sig precis för andra gången på en geting, undra om hon någonsin kommer att lära sig att getingar sticks.


Vi har anmälst oss till utställningen i höganäs den 15/8, nu får vi bara vänta och se om vi kommer med. Tamora kan ta sitt första cert och Biruza kan ta sitt andra CAGCIB. Tamora har 4st ex 1 och ett BIV sedan tidigare.


Jag hade tänkt anmäla katterna till Skandinavian Winner i år då båda har kvalat in. Men jag har bestämt mig för att vänta tills nästa år, Tamora är ju bara precis 10månader och långt ifrån färdig, sen vet jag inte hur mkt de har hunnit pälsa på sig tills dess.


Så det har blivit lite ändrade planer, planen nu är att leta upp en lämplig hane till Biruza och para henne nästa gång hon löper vilket bör vara om ca 1½månad.

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards