Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Bengtsson - 18 maj 2012 20:24

Här kommer lite bilder på luddbollarna som är super mysiga, helt fantastiskt temperament på dem.

Nu är de fulla av energi och leker som bara den.


Nr 1 Irené Curie har sedan 2v ålder varit som ett klistermärke på mig och följer mig vart jag än går och är den lilla busiga och charmiga i kullen. Super social och ska vara med precis över allt och så snäll och full av energi.


Nr 2 Marie Curie är damen i kullen hon vet om att hon är vacker, lite lugnare till sättet och väldigt harmonisk. Ser gärna att hon går till avel, Marie har ett utomordentligt väl utvecklat tabbymönster.  


Nr 3 Pierre Curie är den maffiga killen i gänget med rejäl tyngd och massa redan. Super cool och trevlig hänger gärna med Marie. Hans fantastiska färg och mönster gör att jag blir lite konfundersam på vilken färg han verkligen är men det troligaste är att han är brunspotted och inte golden.


Nr 4 Eve Curie är en charmig liten dam som är en bastant liten tjej med mkt massa och tyngd. Har en stor personlighet och vill gärna vara med om hon får möjlighet är svårt att hinna före Irené.


Så ett gäng bilder som jag förstår är efterlängtade.


                                                             

Av Sara Bengtsson - 13 maj 2012 17:23

Idag har CH S*Akilias Tamora fött 4st super fina kattungar, 3st bruntabby (2honor, 1 hane), 1 brunspotted hane.

Hela förlossningen gick bra.

Här är kattungarnas stamtavla


Mobergs och Biruzas kattungar är super fina och är snart 7v gamla. Börjar snart bli dags att ta emot lite besök.

Jag har bestämt mig för att döpa kattungarna efter nobelpristagaren Marie Curie och hennes familj.

Hanen är jag lite tveksam till vad han har för färg han ser nästan golden ut men det kan lika gärna vara en väldigt varm brun färg.


Nu är det snart dags att ta emot lite besök för den första kullen.

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards