Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara Bengtsson - 27 augusti 2012 13:34

Katterna stormtrivs att vara ute på balkongen och äter upp mina blommor men vad gör vi inte för att de ska ha det bra.

De ligger ute och gottar sig i solen och bara har det bra.


Nataraja är en lite prinsessa helt fantastisk och vilket härligt temperament hon har. Jag är så förtjust i henne så jag hade lätt kunnat ha henne kvar, men eftersom att jag nu ska flytta och studera i så många år så är det nog bäst för alla att hon får komma till en ny familj. Hon är super mysig hon pratar och springer efter en och är där man själv är hela tiden, hon har aldrig framme klorna och hon e lite rolig för hon springer fram till en och sätter tassen på ens ben och vill att man lyfter upp henne. Hon är som en liten trasdocka som hänger över ens axel och finner sig i att bara hänga där. Hon gillar att krypa upp i ens knä och spinner höglutt tills hon somnar. På nätterna sover hon i sängen jämte mig tyst och lugnt och går inte upp förän jag går upp. Sedan leker hon för fullt i omgångar under dagen. Hon springer runt med sin leksaksmus och gör en massa läten och leker för fullt. Riktigt bedårande är hon och kommer att bli en fantastisk sällskapskatt.  En super snäll katt.


Här kommer lite bilder på de som jag har här hemma.

  Nataraja SIB n 22 hona


                                             

Av Sara Bengtsson - 22 augusti 2012 20:23

Idag har Nataraja kommit hem igen efter några dgr i Stockholm.

Hon fick komma hem igen pga allergi.

Hon är så glad över att vara hemma igen och mamma Tamora är super nöjd.

Efter att ha sprungit runt och lekt tilsammans nu  så har de laggt sig tillrätta tätt tilsammans på sin filt i soffan-

Tamora har hunnit putsa och även uppfostrat Nataraja.


Nataraja pratar en massa och verkar ha växt upp en hel del dessa dagarna hon har varit borta.

Passade på att göra en ombesiktning av henne idag igen när vi ändå va på jobbet.


Riktigt mysigt är det att ha henne hemma igen men Nataraja vill gärna komma till en familj som kan erbjuda ett livslångt hem med mkt kärlek.

  Nataraja SIB n 22 hona

          


Vid intresse hör av er till mig på bengtsson_sara@hotmail.com eller mob:0705609128. 

Av Sara Bengtsson - 5 augusti 2012 11:56

Kattungarna är redan 12v och det börjar att bli dags att flytta hemifrån.

Själv ska även jag flytta då jag har kommit in på veterinärhögskolan i Köpenhamn.

Så förhoppningsvis kommer jag fortsätta min avel nere i Malmö de kommande 5,5åren.


De små ullbollanra är så busiga och deras karaktärer har verkligen kommit fram nu och de är helt fantastiska.

  Nataraja SIB n 22 hona

   Yama SIB n 09 24 hane Tingad

   Shankar SIB n 22 hane Tingad

  Saraswati SIB n 22 hona  Tingad


Nataraja är en mysig liten tjej som gärna leker och gosar, ska vara med över allt. Väldigt mjuk i sitt sätt och gillar att ligga i ens knä. Hon är nu 14v och redo att flytta till sin nya familj. Hon har ett fantastiskt mönster och kontrast i sina färger samt riktigt bra kvalité på sin päls. Den här  lilla goa mjuka tjejen är helt underbar och kommer bli en fantastiskt trevlig sällskapskatt.  


Shankar är supersocial och tillgiven och följer en och är den starkaste i kullen, väger  nästan 2kg. Super kvalité och kontrast i sina färger. Har redan riktigt sträva täckhår och jag tror inte att jag har träffat någon kattunge med så bra päls i så tidig ålder. Shankar kommer att bli en stor och rejäl hane, hans fantastiskt trevliga temperament gör honom både till en bra familjemedlem och en bra avelshane. Han är nyfiken och följer ofta efter en, kommer att bli en trevlig familjemedlem och man kommer att fästa sig vid hans glada karaktär, vilket smittar av sig på en och man känner sig själv glad.


Saraswatiär verkligen en karaktär! Hon är den smarta i kullen och en riktigt stor  hona hon väger 1800gr och håller jämna steg med hanarna. Hon har fantastiskt varama färger och även hon har riktigt bra kvalité på sin päls, hon är den som är fluffigast i pälsen men även hon har riktigt bra struktur i pälsen. Hon spinner höglutt när man klappar henne och verkar trivas bäst när hon får ligga i ens knä och bli ompysslad i mellan varven som hon vill leka med en. När de andra går ut på balkongen så är det hon som stannar inne och vill vara med en. Hon väntar när de andra leker med leksakerna och när de har lekt färdigt då är det hennes tur och då går det vilt till. En katt som man fäster sig vid och kommer få ett ovanligt starkt band till.


Vid intresse hör av er till mig på bengtsson_sara@hotmail.com eller mob:0705609128

                                                                     

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards