Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

SOMMAR!

Av Sara Bengtsson - 7 juli 2013 13:10

Äntligen kan man njuta av lite sommar  .

Det har varit ett slitsamt första år på veterinärutbildningen i danmark, det är jätte kul men nu är det skönt med ett välförtjänt sommarlov! Visserligen ska jag jobba hela sommaren men idag njuter jag i trädgården med katterna  

Katterna älskar att komma ut i trädgården och det är så härligt att se dem ute, Milton är ute för första gången och skuttar runt lyckligt.


Den här veckan har vi haft många besök av små barn, det är bra för katterna att få vara bland barnen precis som det är bra för barnen att få vara med katterna & lära sig att hantera dem på rätt sätt och ha respekt för dem. Milton som är helt fantastisk till sitt temperament leker och gosar och förstås ska han bli buren lite med, det går ju bra eftersom att han aldrig sätter ut klorna, han bara spinner och så piper han om de inte bär honom rätt så det är bra träning.

Biruza älskar barn och lilla Ebba på 4år som varit lite försiktig med katterna är nu helt bekväm med dem och tycker om att mysa med Biruza men vill leka med Milton. Tamora är alltid lite försiktig i börjarn med barnen och håller sig precis utanför räckavstånd för dem men nu har de varit här så mkt så nu tycker hon att det är mysigt och barnen får klappa och kela med henne också. Tamora är extremt leksen även om hon är snart 4år så hon tycker också att det är roligt när barnen kommer & leker med dem.

I eftermiddag kommer Ebba (4år) & Ellen (1år) igen och hälsar på.


I sommar jobbar jag på Falkenbergs Djurklinik (ny öppnad) & på Varbergs djurklinik. Härligt att få jobba lite igen.


Nu har jag fått ihop lite avels material som jag skall arbeta med framöver. Planen är att para IC S*Moja Otrada Biruza SIB a 22 med S*Snowyrivers Jerikoff n 24 i slutet av sommaren (om han är tillräckligt fertil tills dess).


Så alla katterna (utom Milton som får vänta tills han är tillräckligt gammal) skall HCM testas här i Augusti hade jag tänkt.

Jerikoff skall även Fiv/Felv testas, Biruza & Tamora har jag redan testat och de är negativa   .


På bilderna har vi Biruza SIB a 22 (blå tabby hona), Tamora SIB n 22 (brun tabby hona, avkomma till Biruza) och så har vi det nya tilskottet i katteriet Milton SIB a 09 24 ( blåspotted med vita tecken) han är regad som blåtigré men jag kan se att han är spotted och det är inte alltid så lätt att se mönstret på en sådan luddboll som Milton, det är lättare när de blir lite större. Men jag är glad över att han är spotted även Jerikoff visade sig bli spotte  . Det är bra om hanarna är spotted för det ökar sannolikheten för att kunna ge tabby kattungar i kullarna, tigré är dominant över både spotted och tabby så sannolikheten att få spoted eller tabby minskar annars. Så det ska bli spännande att se vad som kan komma ut ur dessa parningar i framtiden.


Trevlig sommar på alla läsare och för er som är intresserade av kattungar fram över är det bara till att maila mig på bengtsson_sara@hotmail.com 


(klicka på bilden så blir den större, bilderna får mer liv om man klickar vidare snabbt på dem)

                                                                                             



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Bengtsson - 21 augusti 2018 20:21

     Kullen är född 2018-07-05    Stamtavla(tryck här) FÖLJ KATTUNGARNA HÄR  Jag lägger upp bilder och filmer löpande på min FB sida då det är mkt enklare.  MorS*Akilias Nova Prime, SIB n 24 HCM: normal 2018-02-22Övriga tester: ...

Av Sara Bengtsson - 6 oktober 2017 16:36

Nu är kullen nästan 8v och det är dags att börja leta upp hem till de små liven. Jag är otroligt nöjd med den här kombinationen, det är första gången som jag har sliver katter och alla utom en fick riktigt bra silverfärg. Den som fick lite dålig si...

Av Sara Bengtsson - 29 oktober 2016 17:13

Nu är kullen 8v och det är dags att börja leta upp hem till de små liven. Jag är otroligt nöjd med den här kombinationen det visade sig att det blev otroligt trevliga individer men bra exteriör och väldigt fina färger.          Lovis     ...

Av Sara Bengtsson - 13 april 2016 20:58

Allahjärtansdag kullen födda 14/2 2016                            Pappa: S*Sibelinaz Mister Milton och Mamma: S*Akilias Lovis   Milton är fiv/felv negativ, HCM testad 20/4-16 med fint hjärta dvs. fritestad vid 3års ålder.   Lovis är fiv/fel...

Av Sara Bengtsson - 6 januari 2016 21:59

Om allt gått som plannerat så väntar S*Akilias Lovis och SE*Sibelinaz Mister Miltone en kull lagom till alla hjärtans dag. Håller tummarna för att hon är dräktig.      ...

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards