Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Bengtsson - 13 mars 2014 20:19

Så kom de äntligen, Tamoras och Jerikoffs bebisar.

Det blev en hona och två hanar, pigga, starka och livliga!

Tamora har arbetat hårt och varit super duktig, honan vägde 103gr och hanarna 115 & 116gr vilket är riktigt bra vikter.

   


CH S*Akilias Tamora          S*Snowy river´s Jerikoff 

 

Båda föräldrarna är HCM-testade och Fiv/Felv testade negativt.

STAMTAVLA


 


Jag kommer in i en tenta period nu och kommer inte att vara helt kontaktbar förän efter den 4:e april.


Många intressenter har hört av sig och jag hoppas att kunna glädja er med att en ny kull är planerad i början av Maj.

Än är det för tidigt att kunna säga om det har tagit sig men jag håller tummarna.

Vid intresse maila mig gärna, berätta lite om er själva och vad ni har för planer med katten sällskap/avel/utställning osv. Jag sparar era mail och går igenom alla efter tentorna men hoppas kunna var lite närvarnde med att updatera med bilder men hoppas att ni kan ha lite överseende med att det kommer att var mkt för mig ett litet tag framöver.







vid leverans är kattungen:

* Minst 12 veckor
*Registrerade i SVERAK med stamtavla
*Vaccinerade 2ggr mot kattpest och kattsnuva
*Avmaskad
*ID-märkt med chip
*Veterinärbesiktigad tidigast 7 dagar före leverans
*Dolda-fel försäkrad 3 år
*Rumsren
*välhanterad, van vid att åka bil, har fått bada och full av bus!

Med varje kattunge följer ett paket med mat, leksak, och support från uppfödaren.

 

 

Vid intresse: bengtsson_sara@hotmail.com  

                   




Av Sara Bengtsson - 13 mars 2014 12:58

Nu är S*Sibelinaz Mister Milton tillgänglig för avel.

Kommer att lånas ut under vår/sommar 2014.

En mkt stilig hane som är välutvecklad för sin ålder,bra storlek, benstomme, bredd i huvudet och ett fantastiskt temperament.

Milton är Fiv/Felv neg

HCM-test neg (2014-03-05)


STAMTAVLA


Det var inte meningen att jag skulle ha en hane till men när jag såg bilden på Milton 4v gammal på fb så kunde jag inte släppa honom utan var bara tvungen att köpa honom.

Jag hade precis gått min genetik kurs och blev sporrad till att få fram lite blåa katter, då jag tycker att de är otroligt fina och att de är lite under representerade i rasen.

Att allt skulle stämma dessutom med stamtavlor och allt annat runt om kring gjorde att jag inte kunde motstå, när jag letade efter en hankatt förra gången tog det mig 8månader att hitta en lämplig hane...

Milton charmerade mig och hela min familj så idag bor han hos min syster i Falkenberg och kommer finnas tillgänglig för parningar i FBG.


Milton är en riktig chamör både när det kommer till människor och katter, han spinner högt och gillar att hänga över ens axel, likväl som att ligga och sova på en i knät.

En sann gentleman när det kommer till parning och så snäll mot honorna   


På bilderna ses han tilsammans med Jerikoffs och Biruzas kattungar och att komma hem hit bland kattungar och dräktiga honor är inte lätt men det gick jätte bra, kattungarna var så nyfikna på honom och skulle vara där han var hela tiden. Milton till och med tvättade dem!

En sanslöst trevlig katt som har en rolig och charmerande personlighet   


                                             




Kontakta mig: bengtsson_sara@hotmail.com   eller 070-5609128

Av Sara Bengtsson - 4 mars 2014 18:55

Bork är tingad och flyttar till sin nya familj på lördag.


Charmiga, goa Bork är ledig pga känningar av allergi.

Det händer mkt när Bork är med, han är rolig, charmerande och full av upptåg.


Har bra självförtroende och vågar morra åt min fertila hane utan att fundera på


att han faktiskt inte är så stor.


Vill gärna vara där man är och är otroligt social, vill man ha en riktig vän så är Bork den rätta, han fäster sig väldigt mkt till familjen.  En kille som har mkt kärlek att ge.


Bork är avm, vacc, id märkt och besiktigad med stamtavla osv...

Hane  född 2013-12-05

se föregående inlägg för mer info

                  


Kontakta mig på : bengtsson_sara@hotmail.com eller mob: 0705609128

vid intrese.

Presentation


S*Akilias Sibiriska katter

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Foton

Gästbok


Skapa flashcards